Ιστορική Ανασκόπηση
Δασκαλοι και μαθητές
Απόφοιτοι
Δραστηριότητες
Συλλογή Νομισμάτων στο λύκειό μας
Μόνιμη έκθεση Καλλιτεχνικών Δημιουργιών Ντόπιων Καλλιτεχνών
Ο Δήμος Πολιχνίτου
Ιστορία της περιοχής
Πολιτιστική κίνηση
Μονή Δαμανδρίου
Βιβλιογραφία-Συνδέσεις
Γενικά
Απόφοιτοι
Η περιοχή μας απο ψηλά
Η ζωή στο σχολείο μας
Φυσικό Περιβάλλον
Σκέψεις για μια ελκυστικότερη Χημεία
Γιατί αξίζει να επισκευτείς την περιοχή Πολιχνίτου (8/10/07)
Απαξίωση του ελληνικού εκπαιδευτικού (και όχι μόνο) συστήματος
Τρείς παραλλαγές του Δημοτικού άσματος περι της Δρακοκοντίας του Αγίου Γεωργίου στην περιοχή Πολιχνίτου
ΣΧ0ΛΑΙ ΠΟΛΙΧΝΙΤΟΥ
Ημέρα των Φώτων: Αγιασμός των υδάτων
Ο Καλιάμπεης, τα χτένια του Κόλπου Καλλονής και η παρολίγο Τουρκοϊταλική σύγκρουση.
Μια διαφορετική έκφραση της λαϊκής παράδοσης (Η ΛΕΣΒΟΣ άνοιξη 2009)
Η ιστορία της εκπαίδευσης στη Βρίσα. (Αντίλαλος Βρίσας Ιούν2009)
Ο Δάσκαλος Γεώργιος Ταξείδης και το "Βιβλίον Ιστορίας του Σχολείου Βρισάς (Αντίλαλος Βρίσας Ιούν2009)
Η μοναστική ζωή στον Πολιχνίτο
Η βιομηχανική Βρίσα του 20ου αιώνα
Εκφράσεις ζωής και πολιτισμού
Οι ρίζες
Ένας υπέροχος φίλος: Ο Κόλπος Καλλονής
Χημείας Οδύσσεια
Το καταλόι της Παναγίας στη Βρίσα Λέσβου

- Τηλεφωνήστε μας
-

project

 

Ρωμαίος και Ιουλιέτα:

Οι μεταμορφώσεις του έρωτα


Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές να διακρίνουν τη διαχρονικότητα της θεματολογίας του 'απαγορευμένου έρωτα' όπως καταγράφηκε από τον Ουίλιαμ Σαίξπηρ στο έργο Ρωμαίος και Ιουλιέτα καθώς και η ευαισθητοποίηση τους σε ζητήματα διαπροσωπικών σχέσεων όπως αυτές διαμορφώνονται στο πλαίσιο των κοινωνικών συμβάσεων κάθε εποχής.

Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκεται η κατανόηση της επιρροής του Σαιξπηρικού κειμένου σε διάφορες μορφές τέχνης (λογοτεχνία, μουσική, ζωγραφική, κινηματογράφος). Έπειτα, με βάση το έργο του Μποστ (Μέντης Μποσταντζόγλου) " Ρωμαίος και Ιουλιέτα" το οποίο είναι μια σατιρική εκδοχή του κλασικού έργου, οι μαθητές θα κληθούν να διαπιστώσουν τη διαβρωτική λειτουργία της σάτιρας η οποία αποδομεί και αναδιαμορφώνει τον κλασικό μύθο.

Μέσο για την υλοποίηση των παραπάνω στόχων είναι η δραματοποίηση. Οι μαθητές, αφού επιλέξουν συγκεκριμένες σκηνές από το κλασικό έργο και τις αντίστοιχες από τη σατιρική εκδοχή του, θα δημιουργήσουν μια θεατρική παράσταση που θα βασίζεται στην αντίθεση μεταξύ δράματος και σάτιρας. Ουσιαστικά, οι μαθητές ως δημιουργοί της θεατρικής παράστασης, θα πραγματοποιήσουν ένα επί σκηνής πείραμα για τη λειτουργία και τη συνύπαρξη του σατιρικού και του δραματικού στοιχείου τα οποία αποτελούν όψεις του ίδιου νομίσματος.

Μετά από πολλές πρόβες , οι μαθητές εξοικειώθηκαν σταδιακά με το κείμενο , το σκηνικό χώρο και τα κουστούμια. Παράλληλα, στο πλαίσιο της διαδικασίας για τη διερεύνηση των ρόλων , αλλά και της απόδειξης της διαχρονικότητας του κλασικού μύθου, προβλήθηκαν τρεις κινηματογραφικές ταινίες με θέμα το μύθο του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας.
Σ' αυτό το διάστημα οι μαθητές κλήθηκαν να ανταποκριθούν σε μια σειρά καθηκόντων ο καθένας ξεχωριστά , προκειμένου να λειτουργήσει εύρυθμα ολόκληρη η ομάδα (εύρεση σκηνικών αντικειμένων, κουστουμιών, δημιουργία σκηνικών κ. ο. κ) η παραπάνω διαδικασία είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας μεταξύ των μαθητών καθώς και την ανάδειξη ικανοτήτων που δεν μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μετά από κάθε δοκιμή και όσο βάθαινε η επαφή των μαθητών με το Σαιξπηρικό λόγο, αλλά και την Μποστική σάτιρα άρχισαν να ανακαλύπτουν τη διαχρονικότητα του μύθου και να παθιάζονται τόσο, ώστε αποστήθισαν , τελικά, ολόκληρο το έργο.
Η θεατρική παράσταση πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στις 16 και 19 Απριλίου 2010. Το κοινό ήταν ιδιαίτερα ενθουσιώδες και ανταποκρίθηκε θετικά στο πείραμα της εναλλαγής δραματικού-σατιρικού στοιχείου. Σε αυτό συνέβαλε ιδιαίτερα η παρουσία της αφηγήτριας που συνέδεε ομαλά τις σκηνές. Έτσι, παρουσιάστηκε η διάσημη σκηνή του μπαλκονιού του Σαίξπηρ και κατόπιν η σατιρική της εκδοχή από τον Μποστ. Κατ' αυτόν τον τρόπο εξελίχθηκε όλο το έργο με τις σκηνές και τους χαρακτήρες να εμφανίζονται διπλοί (Κα Καπουλέτου, Παραμάνα, π.Λαυρέντιος) εξαίρεση αποτέλεσε ο Κος Καπουλέτος που για λόγους λειτουργικούς δεν παρουσιάστηκε στην Μποστική του εκδοχή.
Οι μαθητές κατόρθωσαν να αποδώσουν με ιδιαίτερη επιτυχία τους ρόλους τους. Ομόφωνα αξιολόγησαν τη θεατρική εμπειρία την οποία έζησαν, ως μια από τις πιο ενδιαφέρουσες της μαθητικής τους ζωής και αδημονούν να την ξαναζήσουν.

Συμμετέχουν: Μαθητές από την Α', Β' και Γ΄Λυκείου.
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Βουτσά Θεοδώρα, Γκούρα Άννα