Τα "τερατάκια" των αριθμών

Αφού διακρίθηκαν στο πρώτο μέρος του διαγωνισμού της Μαθηματικής Εταιρείας «Θαλής», προκρίθηκαν και στο δεύτερο μέρος ,«Ευκλείδης», μέσα στα πέντε παιδιά σε όλη την Λέσβο. Έπειτα ταξίδεψαν ως την Αθήνα στις 3 Μαρτίου, όπου διεξάχθηκε η τρίτη φάση του διαγωνισμού, που ονομάζεται «Αρχιμήδης». Πρόκειται για δύο πραγματικά ταλαντούχα παιδιά, τον Χαράλαμπο Σημεωνίδη και την Ελένη Πατσατζή.Το σχολείο μας για άλλη μια φορά διακρίθηκε μέσω αυτών των παιδιών, που έλαβαν μέρος σ’ ένα τόσο σημαντικό διαγωνισμό. Γι’ αυτά τα παιδιά τα μαθηματικά δεν είναι μόνο γνώση, χόμπι ή απλώς κάτι που το αγαπάμε… γι’ αυτά τα παιδιά τα μαθηματικά είναι τρόπος ζωής! Μίλησα με τα παιδιά και να τι μου είπαν:


Ποιος ή τι ήταν αυτό που σας έκανε να αγαπήσετε τα μαθηματικά;
Χ: Ο παππούς μου, διότι μου δίδαξε από πολύ μικρή ηλικία την πραγματική αξία των μαθηματικών!
Ε: Οι γονείς μου και ο αδερφός μου, που τα αγαπούσαν πολύ και με έσπρωξαν σε αυτό.


Είναι τα μαθηματικά το αγαπημένο σας μάθημα ή απλώς έχετε κλίση σ’ αυτό;
Χ: Απλώς μου αρέσει να ασχολούμαι με τα μαθηματικά.
Ε: Είναι το αγαπημένο μάθημα. Βέβαια μου αρέσουν πολύ και τα υπόλοιπα μαθήματα της κατεύθυνσής μου.

Η βαθειά γνώση των μαθηματικών έχει εφαρμογή στην καθημερινότητα;
Χ: Ασφαλώς τα μαθηματικά είναι λογική και η λογική είναι απαραίτητη στην καθημερινότητα!
Ε: Συνήθως στην καθημερινότητα χρειάζεται μόνο η απλή αριθμητική. Όμως η βαθειά γνώση των μαθηματικών σε μαθαίνει να έχεις καλή αντίληψη.


Ποια είναι τα οφέλη για έναν έφηβο όταν παίρνει μέρος σε αυτούς τους διαγωνισμούς;
Χ: Η εμπειρία!
Ε: Αποκτά εμπειρία αντιμετωπίζοντας δύσκολα θέματα και αποκτά επίγνωση των ορίων του και των αδυναμιών του, με σκοπό την αυτοβελτίωσή του.




Πιστεύετε ότι υπάρχει μέλλον για έναν επιστήμονα με φιλοδοξίες στην Ελλάδα;

Χ: “Σήμερα” μοιάζει δύσκολο, αλλά “αύριο”;
E: Σχεδόν καθόλου, ειδικά αυτή την εποχή που οι επιστήμονες ίσως θεωρούνται κάπως άχρηστοι, αν και τα πράγματα μόνο αυτοί μπορούν να τα αλλάξουν.


Το περιβάλλον της επαρχιακής κωμόπολης ευνοεί ένα νέο άνθρωπο να καλλιεργήσει, την κλίση του ή το ταλέντο του;
Χ: Όπως και σε πολλούς άλλους τομείς, έτσι και σ' αυτό η επαρχία υστερεί σε σχέση με της πόλεις.
Ε: Όχι ιδιαίτερα. Δηλαδή αν ένα παιδί δεν διαβάζει μόνο του δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να ασχοληθεί με το ταλέντο του πέρα από το σχολείο.


Με αφορμή το διαγωνισμό που πήρατε μέρος πιστεύετε ότι πρέπει να υπάρχει όφελος σε οτιδήποτε κάνουμε;
Χ: Και η εμπειρία όφελος είναι!
Ε: Φυσικά, πάντα από τη συμμετοχή σε ένα διαγωνισμό μόνο οφέλη μπορεί κάποιος να έχει!




Υπάρχει κάποιος παράγοντας που σας κάνει να ελπίζετε σ’ ένα καλύτερο μέλλον;

Χ: Στόχος μας είναι ένα καλύτερο μέλλον και θα αγωνιστούμε γι' αυτό!
Ε: Είμαι αισιόδοξη και πιστεύω πως τα πράγματα θα καλυτερέψουν. Εξάλλου όταν κάποιος προσπαθεί και αγωνίζεται για να πετύχει τους στόχους του, ποτέ δεν πάει χαμένος ο κόπος του.

Τι ήταν αυτό που σας έκανε να λάβετε μέρος στο διαγωνισμό;
Χ: Η αγάπη για τα μαθηματικά!
Ε: Το ότι μου αρέσει να ασχολούμαι με τα μαθηματικά και το γεγονός ότι ήθελα να δω αν μπορώ να τα καταφέρω.

Τι είναι τελικά για 'σας τα μαθηματικά;
Χ: Γνώση, παιχνίδι, χόμπι, διασκέδαση...
Ε: Κάτι το οποίο αγαπάω και μ' αρέσει να ασχολούμαι με αυτό...


φωτογραφία: ‘μυρσίνη(…)  κείμενο: Meli.K

 

     Μάρτιος 2011 - 1ο τεύχος